MAQOM XONANDALIGI: AN’ANAVIY SAN’ATNING O‘ZIGA XOS YO‘NALISHI
Abstract
Ushbu maqolada o‘zbek an’anaviy musiqa madaniyatining muhim bo‘g‘ini bo‘lgan maqom xonandaligi san’ati tahlil qilinadi. Maqom yo‘nalishida xonandaning ijrochilik mahorati, estetik qarashlari, musiqiy bilimlari va og‘zaki an’anaga asoslangan tahliliy yondashuvlari yoritiladi. Shuningdek, maqom xonandaligini ta’lim tizimida o‘qitish uslublari, Shashmaqomning janrlari va badiiy-estetik xususiyatlari haqida so‘z yuritiladi. Maqola orqali maqom xonandaligi nafaqat ijro san’ati, balki ma’naviy-ma’rifiy qadriyat sifatida ham talqin etiladi.
Keywords
Maqom, xonandalik, an’anaviy musiqa, Shashmaqom, ijro san’ati, ta’lim, og‘zaki an’ana.How to Cite
References
Rajabov I. Maqomlar masalasiga doir. Toshkent, 1963.
Rajabov Y. Shashmaqom, (I-VI); O‘bek xalq muzikasi.(I-V) Toshkent. 1965.
Yunusov R. Sharq xalqlari maqomlari T., 2022.
Ибрагимов О. Фергано-Ташкентские макомы Т., 2006.
Zufarov A.M. The contribution of eastern alloms in the formation of the maqamlar veil system //Spanish journal of innovation and integrity impact factor- 7,985(63-65 bet.)
Zufarov A.M. Maqomlar asosida bastalangan asarlar: Saidjon Kalonovning “Topmadim” asari misolida //Oriental Art and Culture jurnali ISSN 2181-063x scientific methodical journal volume 4 issue 5 / october 2023.
License
Copyright (c) 2025 Komilaxon Bo‘riyeva

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.